Fandom

Jedi Wiki

Cliegg Lars

1334strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
TOC.png Ten artykuł dotyczy mało istotnej rzeczy i nawet jeżeli byśmy chcieli nie będzie on już dłuższy, ale zawsze możesz go poprawić!

Cliegg Lars — człowiek zamieszkujący planetę Tatooine. Urodził się w roku 82 BBY, a zmarł w 20 BBY. Miał syna Owena oraz żonę Shmi.

Historia

Młodość

Cliegg Lars urodził się w roku 82 BBY na Tatooine. Jego rodzice byli farmerami, jak większość mieszkańców tej planety, jednak Cliegg nie chciał praktykować tego zawodu.

Przybycie do Mos Espy i Ślub

W okresie między 32 BBY a 22 BBY odwiedził Mos Espę. Tam poznał handlarza Watto, a także jego niewolnicę Shmi Skywalker. Mężczyzna wykupił ją z rąk kupca i pojął ją za żonę.
Cliegg Lars.jpg

Cliegg Lars na Tatooine

Śmierć Żony

W 22 BBY, pewnego ranka Shmi poszła pozbierać trochę grzybów, niestety gdy wracała do domu porwali ją Tuskenowie. Cliegg wraz z liczną grupą farmerów ruszył uwolnić ukochaną, jednak wyprawa zakończyła się klęską. Z zorganizowanej grupy przeżyło tylko sześciu farmerów, a Cliegg stracił nogę. Jakiś czas potem na planetę przybył Anakin Skywalker, który odnalazł swoją matkę i zabił Tuskenów. Kobieta jednak zmarła. Cliegg i jego rodzina pochowali ją.

Śmierć

W dwa lata później Cliegg zmarł.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki