FANDOM

Wiki

Pomóż nam!

Artykuł "Ciemna Strona Mocy" jest zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Ciemna strona mocy

Starożytny symbol Ciemnej Strony Mocy

Vader na Mustafar

Darth Vader ogarnięty Ciemną Stroną Mocy

Ciemna Strona Mocy (przez starożytne istoty z planety Tython nazywana też Bogan) — jeden z aspektów Mocy. Ci, którzy jej używali nazywani byli Mrocznymi Jedi lub Sithami. Moc ciemnej strony brała się z nienawiści, cierpienia i strachu. Większość z jej użytkowników to Sithowie, jednak nie byli oni jej jedynymi użytkownikami.

Natura Edytuj

""Zło" to słowo używane przez ignorantów i słabych. W Ciemnej Stronie chodzi o przetrwanie. Nie chodzi o wyzwalanie swojej wewnętrznej potęgi.To wywyższa siłę osoby."
Darth Zannah

Ciemna strona była "łatwiejsza" od światła, dzięki czemu miała wielu zwolenników. Podsuwała ona proste rozwiązania, odcinające użytkownika od jasnej strony mocy. Jej użytkownicy stawali się bezwzględni i egoistyczni. Ciemna Strona czerpała swoją moc z negatywnych uczuć, a swoich użytkowników niekiedy wyniszczała.

Ciekawostki Edytuj

  • Bogan było nazwą Ciemnej Strony Mocy w pierwszej wersji scenariusza "Nowej Nadzieji". Pomimo późniejszego usunięcia, została potwierdzona jej kanoniczność.
  • Bogan to jeden z księżyców Tythona, obok Ashli.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki