FANDOM

Wiki

Pomóż nam!

Artykuł "Chewbacca" jest zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Chewbacca to Wookiee, syn Attichitcukalegendy. Urodził się w roku 200 BBYlegendy na Kashyyyku, a zmarł w roku 25 ABYlegendy podczas wojny z Yuuzhaan Vongami, na Sernpidalulegendy. Pilotował Sokoła Millenium. Był najlepszym przyjacielem Hana Solo i jego drugim pilotem. Prze Hana nazywany był chewie, a przez Leię na początku ich znajomości "Chodzący dywan".

HistoriaEdytuj

Młodość

Młody Chewbacca

Młody Chewbacca

Chewbacca urodził się w 200 BBY w lesie na Kashyyyku. Był synem szanowanego wojownika - Attichitcuka. To jego ojciec nauczył go walki wręcz i naprawiania wszelkiego rodzaju sprzętu.

Nowa NadzejaEdytuj

W nowej nadziei po raz pierwszy Chewie pojawia się w kantynie na Tatooine, gdzie rozmawia z Obi-Wanem o statku. po uzgodnieniu cenny wylcieli z Hanem
Obi wan i chewbacca

obi wan i chewbacca

jak dolecieli do Alderaan to zauważyli że planety nie ma. Zostali wciągnięci do gwiazdy śmierci. w obawie przed szturmowcami ukryli się w schowkach przemytniczych.
Lot na Alderran

lot na Alderaan

Następnie R2-D2 odkrył, że na pokładzie jest uwięziona księżniczka Leia, i że jest skazana na śmierć. Chewie służył jako więżień gdy Han i Luke przebrali się za szturmowów. Znależli księżniczkę ale musieli wszyscy wskoczyć do zgniatarki śmieci, która zaczęła zgniatać śmieci, na szczęście droidy zdążyły wyłączyć zgniatarkę. Później Chewbacca wraz z Hanem, Luke'iem i Leią wylecieli do bazy na Yavinie. Podczas Bitwy o Yavin wraz z Hanem uratowali Luke'a, gdy ten rozwalał Gwiazdę Śmierci.

Imperium KontratakujeEdytuj

Podczas Bitwy o Hoth razem z Hanem ewakuował księżniczkę Leię i C-3PO z bazy i na pokładzie Sokoła Millenium polecieli do punktu zbornego, niestety hipernapęd nawalił i musieli awaryjnie lądować na jednej z asteroid, która okazała się być paszczą potwora. Po opószczeniu asteriody polecieli do miasta Chmur. Tam Lando Calrissian (stary znajomy Hana i Chewie'go) obiecał, że jego ludzie naprawią statek, niestety to była pułapka i już następnego ranka wszyscy wpadli w ręce Dartha Vadera. Imperialni pojmali i zamrozili Hana, a Chewiego i Leię uwięzili. Na szczęście Lando pomógł im uciec i obiecał, że odbiją Hana, który został wziety przez Boba Fette do Jabby.

Powrót JediEdytuj

w tej części Chewie znów gra rolę więźnia przyprowadzonego przez Łowcę Nagród (którym była Leia) Chewie zostaje wtrącony do lochu w czasie gdy Leia rozmraża Hana. Wraz z nimi przylatuje też Lando, który gra żołnierza. Leia zostaje przyłapana przez Jabbe i razem z żywym już Hanem zostają wtrąceni do lochu. Tam Chewie wyściskuje Hana. Na pomoc przychodzi im Luke który zabija Rankora. Jabba przywołuje Solo i Wokkiego i każe ich i Luke'a natychmiast stracić w odchłani Załądka wielkiego Sarlacca. Na szczęście Luke wszystko zaplanował i kazał Chewbacce pilnować chwilowo ślepego Hana. Sam rozwala system i zabij pół barki Jabby. Jabba jednak ginie od łańcucha przybiętego do szyji Lei. Han i Chewie ratują Lando. Solo przez przpadek zabija Boba Fetta. Jak bohaterowie już wszystkich po zabijali a przydupas Jabby dostał prądem od R2 to pojechali do Sokoła i odlecieli. Następnie Generał Solo poszukiwał załogi do wyprawy na Endor. Zgłosili się oczywiście Wookie, Leia, i Luke, który włąśnie wrócił z pogrzebu Yody. podczas poszukiwań Leii, która poszła w Ewokiem do ich wioski, Chewie znajduje padlinę i (ponieważ zawsze mysłi żałądkiem) próbuje ją zjeść. Jest to jednak zasadzka zastawiona prze Ewoki, które uznają C-3PO za boga. Reszta zanjomków ma zsotać zjedzona na wielkiej uczci na cześć boga. Luke wtedy demonstruje swoje moce przez co Ewoki uwalniają wszystkich i przyjmują ich do stada. Następnego dnia wyruszają do bunkra, żeby wyłączyć ochronę Gwiazdy Śmierci. w tej bitwie Wokkie i Ewoki zdobywają Imperjalna maszynę kroczącą, którą rozwalają wejście do bunkra. Po rozwaleniu Gwiazdy Śmierci wszyscy robią imprezkę.

Przebudzenie MocyEdytuj

w tej części Chewiego po raz pierwszy widzimy, gdy Finn, Rey i BB-8 zostają ściągnięci przez krążownik, który należy do Hana. Chewie i Han bardzo cieszą się z odnalezienia Sokoła Millenium. Następnie Wookie wraz z Hanem pomgają młodym bohaterom dostać się do bazy Ruchu Oporu. Lądują na planecie gdzie Chewbacca naprawia Sokoła, a reszta ekipy rozmawia ze starą znajomą Hana i Chewiego. Nastepnie na Najwyższy Porządek atakuję tą planetę i na pomoc rusza najwyższy porządek. Tam następuje spotkanie z Lei w czsie którego "Chodzący Dywan" przutula Panią Generał. póżniej wszyscy lecą na herbatkę do bazy najwyższego porządku. Tam Chewie nie robi nic szczególnego poza ryczeniem. Pózniej wyruszają na spotkanie z synem Hana Kylo, w bezpośeredniej rozmowie ojciec syn Han ginie z rąk młodego Solo. Chewie mocno przeżywa śmierć najlepszego ziomka i wysadza pomieszczenie, którym byli bezpiecznie je opuszczając. na koniec filmu razem z Rey leci poszukać starego ziomka Luke'a