FANDOM

Wiki

Pomóż nam!

Artykuł "Chewbacca" jest zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Chewbacca to Wookiee, syn Attichitcukalegendy. Urodził się w roku 200 BBYlegendy na Kashyyyku, a zmarł w roku 25 ABYlegendy podczas wojny z Yuuzhaan Vongami, na Sernpidalulegendy. Pilotował Sokoła Millenium. Był najlepszym przyjacielem Hana Solo i jego drugim pilotem. Prze Hana nazywany był Chewie, a przez Leię na początku ich znajomości "Chodzący dywan".

HistoriaEdytuj

Młodość

Młody Chewbacca

Młody Chewbacca

Chewbacca urodził się w 200 BBY w lesie na Kashyyyku. Był synem szanowanego wojownika - Attichitcuka. To jego ojciec nauczył go walki wręcz i naprawiania wszelkiego rodzaju sprzętu.

Początki Edytuj

Na podstawie filmów z serii o Gwiezdnych Wojnach Chewbacca prawdopodobnie urodził się na planecie Kashyyyyk w nieznanym roku. Przez kolejne lata mieszkał wraz z innymi Wookiemi na Kashyyyku.

Zemsta Sithów Edytuj

Chewbacca Yoda

Pożegnanie Yody z Chewbaccą

W 19 BBY w czasie wojen klonów jego ojczystą planetę Kashyyyk zaatakowały droidy okrutnego gen. Greviousa. Z tego powodu na planetę udał się Mistrz Yoda. Tam zielony Jedi spotkał się z wieloma Wookiemu, w tym z Chewbaccą. Po wydaniu żołnierzo-klonom Rozkazu 66(zabić wszystkich Jedi) Chewbacca zabrał Yodę, któemu udało się przeżyć w bezpieczne miejsce. Później Chewie żegnał się z Yodą, gdy ten odlatywał z Kashyyyk.

Kolejne lata Edytuj

Gf-APzA-fMbu-KK96 gwiezdne-wojny-664x442-nocrop

Młody Han Solo w Chewbaccą

W ciągu kolejnych lat Chewbacca został porwany z Kashyyku i uwięziony na planecie Mimban, gdzie nazywano go bestią i wrzucano ludzi na pożarcie. Jednym z takich ludzi był Han Solo. Chewbacca początkowo chciał go zabić, jednak Han obmyślił plan ucieczki i uciekł wraz z Chewbaccą, z którym się blisko zaprzyjaźnił. Pomagał mu w misji kradzieży paliwa coaxium z pociągu, a później w kradzieży tego samego paliwa na Kessel.

Po tym, jak Chewbacca wrócił wraz z Hanem do Drydena Vosa, by przekazać mu coaxium Tobias Beckett ujawnił swoją zdradę i porwał Chewbaccę. Na ratunek wyruszył mu Han Solo, który zabił Becketa i uwolnił Chewiego.

Po tym, jak Han Solo wygrał Sokoła Millenium Chewbacca stał się jego drugim pilotem.

Nowa NadzejaEdytuj

W 0 BBY Chewie poleciał z Hanem Solo na Tatooine, gdzie w kantynie poznał Mistrza Jedi Obi-Wana Kenobiego oraz dziewiętnastoletniego Luke' a Skywalkera. Gdy Han Solo postanowił zawieźć mężczyzn na Aldeeran w zamian za pieniądze Chewie poleciał z nim. Gdy wszyscy dolecieli do Alderaan to zauważyli że planety nie ma. Zostali wciągnięci do Gwiazdy Śmierci. w obawie przed szturmowcami ukryli się w schowkach przemytniczych.
Lot na Alderran

Lot na Alderaan

Następnie R2-D2 odkrył, że na pokładzie jest uwięziona księżniczka Leia, i że jest skazana na śmierć. Chewie służył jako więżień gdy Han i Luke przebrali się za szturmowów. Znależli księżniczkę ale musieli wszyscy wskoczyć do zgniatarki śmieci, która zaczęła zgniatać śmieci, na szczęście droidy zdążyły wyłączyć zgniatarkę. Później Chewbacca wraz z Hanem, Luke'iem i Leią wylecieli do bazy na Yavinie. Podczas Bitwy o Yavin wraz z Hanem uratowali Luke'a, gdy ten rozwalał Gwiazdę Śmierci.

Imperium KontratakujeEdytuj

Chewbacca Chokes Lando

Wściekły Chewbacca łapie Lando Calrissiana za szyję

Trzy lata później Chewie przebywał wraz z Hanem i rebeliantami w ich nowej bazie - na mroźniej planecie Hoth. Niebawem rozpętała się bitwa, podczas której Chewie razem z Hanem ewakuował księżniczkę Leię i C-3PO z bazy i na pokładzie Sokoła Millenium polecieli do punktu zbornego, niestety hipernapęd nawalił i musieli awaryjnie lądować na jednej z asteroid, która okazała się być paszczą potwora. Po opusczeniu asteriody polecieli do miasta Chmur na planetę Bespin. Tam Lando Calrissian (stary znajomy Hana i Chewie'go) obiecał, że jego ludzie naprawią statek, niestety to była pułapka i już następnego ranka wszyscy wpadli w ręce Dartha Vadera. Imperialni pojmali i zamrozili Hana, a Chewiego i Leię uwięzili. Na szczęście Lando pomógł im uciec i obiecał, że odbiją Hana, który został wzięty przez Boba Fette do Jabby.

Powrót JediEdytuj

Evenement-bataille-de-carkoon-13484

Chewbacca jako więzień w pałacu Jabby

Przez kolejny rok Chewbacca wraz z Luke' em, Leią, C-3PO, R2-D2 oraz Lando poszukiwali zamrożonego Hana Solo, by uwolnić go z niewoli Gdy go odnaleźli Chewie znów grał rolę więźnia przyprowadzonego przez Łowcę Nagród (którym była Leia) Chewie został wtrącony do lochu w czasie gdy Leia rozmrażłaa Hana. Wraz z nimi przylatuje też Lando, który gra żołnierza. Leia zostaje przyłapana przez Jabbę i razem z żywym już Hanem została wtrącona do lochu. Tam Chewie wyściskuje Hana. Na pomoc przychodzi im Luke który zabija Rankora. Jabba przywołał Solo i Wokkiego i kazał ich oraz Luke'a natychmiast stracić w odchłani Załądka wielkiego Sarlacca. Na szczęście Luke wszystko zaplanował i kazał Chewbacce pilnować chwilowo ślepego Hana. Sam rozwala system i zabija pół barki Jabby. Jabba jednak zginął od uduszenia łańcuchem, którym trzymał Leię. Han i Chewie uratowali Lando. Jak bohaterowie już wszystkich po zabijali a przydupas Jabby dostał prądem od R2 to Chewie wraz z innymi udali się do Sokoła Milleniumi.

Alfabetajuega-chewbacca-1-120118

Chewbacca w imperialnej maszynie kroczącej na Endorze

Po śmierci Jabby Han Solo poszukiwał załogi do wyprawy na lesisty księżyc Endor. Zgłosili się oczywiście Wookie. Na planecie Chewie znalazł padlinę i (ponieważ zawsze mysli żałądkiem) prował ją zjeść. Była to jednak zasadzka zastawiona przez Ewoki, które uznają C-3PO za boga. Reszta znajomków ma zostać zjedzona na wielkiej uczci na cześć boga. Luke wtedy demonstruje swoje moce przez co Ewoki uwalniają wszystkich i przyjmują ich do stada. Następnego dnia wyruszają do bunkra, żeby wyłączyć ochronę Gwiazdy Śmierci. w tej bitwie Wokkie i Ewoki zdobywają Imperjalna maszynę kroczącą, którą rozwalają wejście do bunkra.

Po wygranej przez rebeliantów bitwie o Endor i upadku Imperium Galaktycznego Chewbaccą wraz z innymi bierze udział w ucztowaniu upadku Imperium Galaktycznego na Endorze.

Kolejne lata Edytuj

Przez kolejne lata Chewie nadal był bliskim przyjacielem Hana Solo. Polubił też się z Leią. Po ślubie Hana i Lei Chewbacca prawdopodobnie mieszkał z małżeństwem. Możliwe, że obserwował też dorastanie Bena Solo - syna Hana i Lei. Był też blisko Hana, gdy jego kontakty z Leią uległy pogorszeniu po przejściu Bena na Ciemną Stronę Mocy

W pewnym momencie Hanowi oraz Wookiemu został skradziony Sokół Millenium. Wówczas Chewbacca poszukiwał go wraz ze swoim przyjacielem, co nie udało mu się przez długi okres czasu.

Przebudzenie MocyEdytuj

W 34 ABY Chewbacca nadal był nierozłącznym przyjacielem Hana Solo. Wraz z nim poszukiwał ukradzionego Sokoła Millenium. Han i Chewie w końcu odnaleźli statek, którym akurat lecieli Finn, Rey i BB-8. Wepchnęli maszynę do krążownika należącego do Hana. Chewie i Han bardzo cieszą się z odnalezienia Sokoła Millenium.

Img 4311

Han i Chewbacca odnajdują skradzionego Sokoła Millenium

Po odzyskaniu zaginionego statku Chewie wraz z Hanem pomagali Rey, Finowi i BB-8 dostać się do bazy Ruchu Oporu. Lądują na planecie gdzie Chewbacca naprawia Sokoła, a reszta ekipy rozmawia ze starą znajomą Hana i Chewiego. Nastepnie na Najwyższy Porządek atakuję tą planetę i na pomoc ruszają wojska Ruchu Oporu pod wodzą Poe Damerona. Tam następuje spotkanie z Lei w czasie którego "Chodzący Dywan" przytula Panią Generał. Póżniej wszyscy lecą na herbatkę do bazy Ruchu Oporu. Tam Chewie nie robi nic szczególnego poza ryczeniem.

Na niedługo później Chewie wraz z Hanem i Finnem wyruszyli do bazy Starkiller, by ją zniszczyć. Chewie wraz z Hanem rozmieszczał ładunki wybuchowe w bazie. Następnie Chewbacca był świadkiem, jak Kylo Ren zabija Hana Solo. W tym momencie Wookie wydał głośny ryk. Później Chewie poszedł po Sokoła Millenium i przyleciał nim po Finna i Rey w momencie, gdy baza Starkiller uległa zniszczeniu, których zabrał z powrotem do bazy Ruchu Oporu.

Po zniszczeniu bazy Starkiller Chewbacca, gdy R2-D2 i BB-8 ujawniły całą mapę z kryjówką Luke' a Skywalkera Chewbacca poleciał wraz z Rey i R2-D2 na Ahch-To, by odnaleźć swojego dawnego znajomego - ostatniego żyjącego Rycerza Jedi, Luke' a Skywalkera.

Ostatni Jedi Edytuj

Po śmierci Hana Solo Chewbacca stał się bliższym przyjacielem Rey. Spotkał też się na Ahch-To po raz pierwszy od lat z Luke' em Skywalkerem.