FANDOM

Republika przekształcona w Imperium!

Strona Cassus Fett (lub jej część) została skopiowana z Empirepedii.

Sheev2

Cassus

Cassus Fett — pierwszy z klanu Fett, który żył podczas Wojen Mandaloriańskich. Był dobrze znany ze swojej zbroi i broni.

Fett był najlepszym mandaloriańskim strategiem podczas Wojen Mandaloriańskich, drugim dowódcą zaraz po Mandalorze i jednym z kilku dowódców, którzy przeżyli masakrę na Malachorze V.

Podczas wojen Fett osobiście zaplanował zdziesiątkowanie planety Cathar i prawie całkowite wybicie rasy ( 3,976 BBY-3,974 BBY ) jako karę za udział w Wielkiej Wojnie Sithów przeciwko mandalorianom. Fett stał się jednym z najbardziej poszukiwanych ludzi w całej galaktyce za zabójstwo kapitana republikańskiego krążownika podczas bitwy o Gromadę Jaga. Mimo jego śmierci, klan Fettów nadal istniał, a jego potomkami byli słynni Jango i jego "syn" Boba.

Zbroja Fetta oferowała dużą ochronę przeciwko atakom ogniowym, lodowym oraz dźwiękowym. Używał blastera Arkyd KYD-3, który zadawał obrażenia dwa razy większe niż zwykły blaster.

CiekawostkiEdytuj

  • Nie wiadomo skąd rodiańscy handlarze Adum Larp i B'ree mieli w posiadaniu zbroję i broń Cassusa, którą można zakupić grając w Knight of the Old Republic.
  • Zbroja Cassusa Fetta jest dostępna do zdobycia w grze komputerowej Star Wars: The Old Republic.