FANDOM

Wiki

Pomóż nam!

Artykuł "Boba Fett" jest zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Szablon:Postać infobox Boba Fett — ludzki łowca nagród, genetyczny klon niesławnego Jango Fetta. Boba został stworzony przez klonerów z Kamino, oraz tam wychowany i był fizycznie podobny do żołnierzy-klonów z Wielkiej Armii Republiki, choć nie rósł w przyspieszonym tempie jak pozostałe klony Janga. Wychowany jako syn Janga, Boba nauczył się umiejętności niezbędne by przetrwać w ciężkich czasach.

Jango zginął podczas bitwy o Geonosis, która wywołała Wojny Klonów – konflikt pomiędzy Republiką Galaktyczną a Konfederacją Niezależnych Systemów. Chłopiec poprzysiągł wtedy zemstę na mistrzu Jedi Mace'ie Windu, który zabił Jango. Niedługo potem młody Boba zaczął współpracować z Aurrą Sing i Bosskiem. Grupa łowców nagród stworzyła plan, który dotyczył zabicia mistrza Windu. Zamach jednak się nie udał ale Fett nie wybaczył Windu jego czynów. Po odbyciu kary więzienia, Boba stworzył swoją grupę łowców i wraz z nimi wziął udział w wielu misjach.

BiografiaEdytuj

MłodośćEdytuj

Boba on Kamino

Boba w roku 22 BBY na Kamino.

Urodził się w 32 BBY i był niezmodyfikowanym klonem stworzonym przez Kaminoan. Życzeniem Janga Fetta było, by Boba należał do niego. Stanowił część zapłaty za oddanie próbki DNA na potrzeby żołnierzy klonów. Boba patrzył też z ukrycia na śmierć swojego przybranego ojca którego zabił Mace Windu.

Wojny Klonów Edytuj

Polowanie na Mace'a Windu. Edytuj

Zobacz osobny artykuł: Sabotaż na Endurance. Boba pod pseudonimem Lucky wkradł się na szkolenie kadetów z Mace'm Windu i Anakinem Skywalkerem. Po nieudanej próbie zabójstwa Boba postanowił zniszczyć cały krążownik. Wraz z trzema kadetami uciekł w kapsule ratunkowej, którą zgarnęła Aurra. Potem polecieli na planetę na, której rozbił się krążownik. Fett podłożył bombę z hełmie ojca i zostawił zasadzkę na Jedi. Na nie szczęście Boby Mace przeżył.

Reszta wojen klonów Edytuj

Po aresztowaniu Aurry Boba współpracował z wieloma łowcami w tym z Asajj Ventress, która go zdradziła i wystawiła.

Początki łowcy nagródEdytuj

Po pewnym czasie Boba Fett podobnie, jak jego przybrany ojciec, Jango został łowcą nagród.

Wczesna galaktyczna wojna domowa (0 BY—4 ABY)Edytuj

Praca dla JabbyEdytuj

W 3 ABY Boba Fetta jako łowcę nagród wynajął Jabba the Hutt, który chciał by ten przyprowadził mu Hana Solo(który nie spłacił długów). Wówczas w celu odnalezienia Hana Boba Fett nawiązał współpracę z Imperium Galaktycznym, przede wszystkim z Darthem Vaderem. Boba odnalazł Sokół Millenium i pozwolił Imperium go schwytać. Po tym, jak Darth Vader zamroził Hana Solo w karbonicie Boba zabrał go żywego na Tatooine do pałacu Jabby.
"Trup mi niepotrzebny."
―Fett do Vadera.

Pobyt na Tatooine i "śmierć"Edytuj

W 4 ABY Boba Fett przebywał w pałacu Jabby i pojechał z nim do jamy Sarlacca, by zrzucić tam odmrożonego Hana Solo, Luke' a Skywalkera oraz Chewbaccę. Nad jamą rozegrała się walka, w czasie której Boba Fett wpadł do jamy i został pożarty przez Sarlacca, gdzie czekało go bycie trawionym przez tysiąc lat.

Osobny artykuł: Potyczka nad Wielką Jamą Carkoon.

[W kanonie Disney'a Boba Fett dalej żyje i dalej sieje spustoszenie w tamtejszym półświatku]

Osobowość i umiejętnościEdytuj

Talenty Boba jako łowcy nagród były niesławne w całej galaktyce i stał się znany galaktycznym zbiegom, którzy mieli nagrody za głowę. Od najmłodszych lat Boba był szkolony przez ojca w umiejętnościach bojowych, potrafił radzić sobie z blasterem w młodym wieku, będąc śmiertelnie niebezpiecznym w trakcie bitew. Boba pomógł Jango w walce z Obi-Wanem Kenobi na Kamino, pokazując swoją umiejętność wykorzystania ciężkiej broni na Slave I. Jego umiejętności rosły przez lata, a on wykazywał sympatię do przywództwa, tworząc swój własny syndyk łowców nagród. Dowodził także lojalności wobec osób bliskich, takich jak Bossk.

WyposażenieEdytuj

Po śmierci Jango, Boba wziął w posiadanie Slave I, którego używał przez całą swoją karierę łowcy nagród [3]. Statek był uzbrojony w działa laserowe i wyrzutnie pocisków, a także ładunki sejsmiczne. Statek ten stał się sławny w całej galaktyce, znany z uciekinierów jako okręt łowcy nagród. Podczas swojej wczesnej kariery w łowieniu nagród, Boba miał swoją własną unikalną czerwono-szarą zbroję, w tym hełm i bliźniacze pistolety blasterowe.

Gdy jego kariera trwała, Boba przyjął pancerz mandaloriański podobny do pancerza Jango. W przeciwieństwie do pancerza Jango, zbroja Boba - która w większości była zielona - była poobijana i pokryta śladami ognia z broni. Pancerz był wyposażony w plecak odrzutowy, miotacz ognia w karawaszach i wyrzutnię lancy. W kolanach znajdowały się wyrzutnie pocisków rakietowych, a ramiona zdobiły warkocze, które Boba pokazywał jako trofea pokonanej zdobyczy.

CiekawostkiEdytuj

  • Fett oznacza po niemiecku tłuszcz.