FANDOM

Bitwa o Yavin była jedną z ważniejszych bitew Galaktycznej Wojny Domowej. Miała miejsce w roku 0 BBY.

PrzebiegEdytuj

STAR WARS - The DEATHSTAR BATTLE re-edited pt09:51

STAR WARS - The DEATHSTAR BATTLE re-edited pt. 1

STAR WARS - The DEATHSTAR BATTLE re-edited part 206:24

STAR WARS - The DEATHSTAR BATTLE re-edited part 2

Rebelianci, posługując się tajnymi planami Gwiazdy Śmierci, odkryli szyb wentylacyjny prowadzący do głównego reaktora stacji. Postanowili wysłać kilku pilotów X-Wingów, aby strzelili do szybu, niszcząc bazę. Jednym z nich jest Luke Skywalker. Kiedy piloci zbiżają się do Gwiazdy Śmierci, baza zaczyna ich atakować i strzelać w ich kierunku z dział. Równocześnie, Imperium chce zniszczyć bazę Rebeliantów na Yavinie. Luke niszczy jedno z dział. Wtedy Darth Vader każe użyć myśliwców-TIE, aby "zniszczyć ich statek po statku". Sam leci jednym z nich. Niedługo potem ginie pierwszy Rebeliancki pilot. Siedem minut dzieli Gwiazdę od zniszczenia Yavinu. wrogie myśliwce zabijają kolejnego pilota Rebeliii. Luke niszczy jeden z imperialnych myśliwców. Rebelianci wlatują do wąskiego przesmyku, prowadzącego do reaktora stacji. Chwilę potem Vader trafia kolejnych dwóch pilotów. Zostaje już tylko trzech. Jeden z nich strzela do szybu wentylacyjnego, ale nie trafia. Rozbija się kolejny pilot. Tymczasem zostały trzy minuty do zniszczenia bazy Rebeliantów. Nagle Han Solo włącza się w walkę i zestrzeliwuje myśliwiec TIE. Kiedy Luke'owi już nic nie grozi, strzela do szybu. Trafia i Gwiazda Śmierci zostaje zniszczona.