FANDOM

Wiki

Pomóż nam!

Artykuł "Bitwa o Endor" jest zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

30px-Era-imp

Bitwa o Endor ― jedna z najważniejszych bitew w histori Sojuszu Rebleliantów. Zakończyła się zwycięstwem Sojuszu Rebelinatów i zniszczeniem drugiej Gwiazdy Śmierci.

PrzebiegEdytuj

Zebranie na Home OneEdytuj

"Imperator popełnił błąd, czas atakować."
Mon Mothma
Początek
Zebranie na Home One

Zebranie na Home One

bitwy o Endor sięga zebrania na okręcie Sojuszu Rebeliantów - Home One. Na zebraniu odbył się odprawa: Han, Leia, Chewbacca, Luke i kilku innych Rebeliantów zostali wysłani na księżyc Endora, natomiast Lando i Nien Nunb mieli zniszczyć Gwiazdę śmierci od środka.

Pierwsza grupa wzięła Imperialy prom typu Lambda, a Lando wziął Sokoła Millenium.

Na EndorzeEdytuj

Grupie lecącej na Endor powierzono zadanie zniszczenia bunkru w którym znajdują się maszyny odpowiedzialne za pole ochronne drugiej Gwiazdy Śmierci. Grupa ta użyła Promu typu Lambda. Chcąc uniknąć zauważenia wylądowali daleko od generatora. Gdy zaczęli podążać w stronę bunkru, natknęli się na grupę szturmowców Imperium. Część z nich zabili, a kilku próbowało uciekać na ścigaczach. Po krótkim pościgu udało się zabić pozostałych szturmowców, ale jednocześnie ze ścigacza spadła Leia i utknęła w lesie. Gdy rozjerzała się wokół spostrzegła małego Ewoka.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki