Fandom

Jedi Wiki

Bezkresne Imperium

1334strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Republika przekształcona w Imperium!

Strona Bezkresne Imperium (lub jej część) została skopiowana z Empirepedii.

Sheev2.jpg

Bezkresne Imperium to
Konstruowanie Gwiezdnej Kuźni.jpg

Rakatanie

rząd stworzony przez rasę Rakatan. Powstało ono ok. 49 000 BBY a upadło w 25 200 BBY.

Dokonania

Bezkresne Imperium to państwo stworzone przez Rakatan około 49,000 przed bitwą o Yavin, które istniało przez okres 24,000 lat (49,000 - 25,200 BBY). To najwcześniejsza znana forma państwowości w galaktyce obejmująca znaczne obszary wszechświata. Imperium Rakatan poprzedza utworzoną w 25,000 BBY Republikę Galaktyczną. Rakatanie byli wysoko rozwiniętą rasą, która używała swej wiedzy do podboju i zniewalania innych ras galaktyki. W czasach swojej wielkości Bezkresne Imperium obejmowało ponad 500 podległych światów z populacją 10 miliardów Rakatan oraz jednym trylionem niewolników z innych ras. Pośród podbitych planet były:

  • Alzoc;
  • Agamar;
  • Belkadan;
  • Belsavis;
  • Borgo Prime;
  • Byss;
  • Caamas;
  • Chalcedon;
  • Korelia;
  • Corsin;
  • Coruscant;
  • Dantooine;
  • Dathomira;
  • Denon;
  • Drall;
  • Duro;
  • Gamorr;
  • Generis;
  • Hijarna;
  • Honoghr;
  • Hoth;
  • Kaal;
  • Kashyyyk;
  • Kinyen;
  • Kooriva;
  • Korriban;
  • Lehon (stolica);
  • Malastare;
  • Manaan;
  • Maridun;
  • Mon Gazza;
  • Muunilinst;
  • Mygeeto;
  • Nanth'ri;
  • Nirauan;
  • Onderon;
  • Pho Ph 'eah;
  • Plooma;
  • Raxus Prime;
  • Rhen Var;
  • Rugosa;
  • Salin;
  • Sarafur;
  • Selonia;
  • Seoul 5;
  • Seylott;
  • Sleheyron;
  • Sriluur;
  • Tandun 3;
  • Tatooine;
  • Umgul;
  • Vandyne;
  • Varl;
  • Vendaxa;
  • Yag'Dhul;
  • Xo;
  • Yavin Prime;
  • Zyggeria.

Pośród dokonań Bezkresnego Imperium wymienić można maszyny do terraformingu - Gwiezdna Mapa, komputery, napęd nadprzestrzenny (za którego sprawą Ratakanie rozpoczeli podbój galaktyki), oraz Gwiezdną Kuźnią. Jak również zbrodnie popełniane podczas wojen, niewolnictwo, zniszczenie klimatu na Tatooine, który stał się wielką pustynią po bombardowaniu przez Rakatan, oraz prawdopodobnie zalanie Manaan i zmianę biocenozy Kashyyyk.

Kres Imperium

Przyczyną upadku Bezkresnego Imperium była długa wojna domowa oraz epidemia atakująca jedynie Rakatan, która wybuchła około 25,300 lat BBY. Plaga pozbawiła Rakatan umiejętności odczuwania mocy które posiadali, co wpłynęło na to, że stracili kontrole nad swoimi wynalazkami sterowanymi przez moc (między innymi na Gwiezdną Kuźnię. Kiedy Imperium upadło Rakatanie schronili się na własnej planecie Rakata Prime, jednak nie zaprzestali toczenia między sobą wojny domowej. Wysoko rozwinięta cywilizacja upadła przekształcając się w podzielone wspólnoty plemienne.

Spuścizna

Po upadku Bezkresnego Imperium, przepadło wiele pozostałości ich władzy. Dlatego imperium zostało zapomniane przez historię do czasu wybuchu Wojny domowej Jedi, kiedy to Revan i Malak odkryli Gwiezdne Mapy Rakatan które doprowadziły ich do Rakata Prime oraz Gwiezdnej Kuźni. Dokładniejsze wykopaliska i okrycia w całej galaktyce ostatecznie dowiodły istnienia legendarnego imperium.

Imperium Rakatan pojawia sie w powieści Darth Bane: Path of Destruction, kiedy to Darth Bane przybywa na Rakata Prime w poszukiwaniu technologii Sithów. Tu znajduje Holocron stworzony przez Darth Revena. Używając wiedzy zawartej w Holocron, Bane doprowadza Sithów do upadku, przeżywając sam przyjmuje tytuł Lorda Sithów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki