FANDOM

Szablon:Postać infobox

Baze Malbus — niezależny zabójca żyjący w erze Imperium Galaktycznego. Podczas galaktycznej wojny domowej, a dokładnie jakiś czas przed rokiem 0 BBY Baze wraz z grupą Rebeliantów brał udział w kradzieży planów Gwiazdy Śmierci.

Historia Edytuj

Początki Edytuj

Na podstawie filmów z serii o Gwiezdnych Wojnach nieznana jest data urodzenia Baze' a Malbusa. Możliwe, ze urodził się na księżycu Jedha.

Łotr 1 Edytuj

Po powstaniu Imperium Galaktycznego Baze Malbus włączył się w walkę ze szturmowcami Imperium Galalktycznego. Później został złapany przez Sama Gerrerę i uwięziony w jego więzieniu. Zdążył się z niego wydostać przed zniszczeniem miasta, w którym przebywał przez Gwiazdę Śmierci.

Później Baze poleciał wraz z resztą na planetę Eadu, gdzie Sojusz Rebeliantów poszukiwał Galena Erso. Baze odleciał wraz z innymi na Yavin 4 - do siedziby Sojuszu Rebeliantów.

Niebawem Baze Malbus uczestniczył w misji o kryptonimie Łotr 1 polegającej na poleceniu do bazy Imperium Galaktycznego na Scarif i wykradzenia planów Gwiazdy Śmierci. W czasie bitwy na Scarif Baze zginął.

Poza światem Gwiezdnych WojenEdytuj

Baze jest grany przez Jiang Wena. Skład aktorski do filmu Łotr Jeden został ogłoszony 15 sierpnia 2015. Jakiś czas później ukazało się zdjęcie przedstawiające grupę głównych bohaterów w tym Baze'a. 7 kwietnia 2016 wyszedł pierwszy trailer filmu, a imię bohatera granego przez Wena poznaliśmy dopiero 17 maja 2016.