FANDOM

Legends3.png

"Moc walczy ze mną!"
―Bastila Shan
Bastila Shan to Jedi ery Revana. Umiała dobrze posługiwać się Mocą i była słynna szczególnie z opanowania techniki Medytacji Bitewnej. Umiejętność ta pomogła zwyciężyć wojskom Republiki wiele bitew i uczyniła z Bastili bohaterkę. Żona Revana, matka Vanera Shana. Korzystała z podwójnego miecza o żółtym ostrzu. Była z profesji Strażnikiem Jedi. 

Bastila Shan brała udział w wielu wojnach, w tym w Wojnach Mandaloriańskich. Kiedy Darth Revan i Darth Malak, bohaterowie Republiki tychże wojen, przeszli na Ciemną Stronę Mocy, Bastila znalazła się w grupie specjalnie wybranych Jedi aby zniszczyć Revana i Malaka. Kiedy Malak zdradził swojego mistrza i zaatakował jego okręt, Bastila jako Jedi nie uznawała egzekucji więźnia, więc podtrzymała go przy życiu dzięki Mocy. Wtedy połączyła ją więź z Revanem. Poszukując Gwiezdnej Kuźni została porwana przez Darth'a Malaka, który ją torturował, chcąc zmusić, by przeszła na Ciemną Stronę Mocy. Bastila w końcu uległa, ale ostatecznie podczas bitwy w systemie Gwiezdnej Kuźni Revan przywrócił ją Jasnej Stronie i Bastila, do tego momentu wspierająca Medytacją Bitewną siły Sithów, przy pomocy swojego talentu pomogła wojskom Republiki pokonać wrogą flotę.

HistoriaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Bastila Shan, córka Heleeny Shan, urodziła się Talravinie. Shan i jej ojca łączyła silna więź. Pomimo tej więzi, nie miała dobrych relacji ze swoją matką, którą obwiniała za tragiczną śmierć ojca.

Jako dziecko, Bastilla została odkryta jako wyjątkowo silna Mocą. Nie chciała zostawiać swojego ojca, aby dołączyć do Jedi, ale jej matka czuła, że życie, jakie prowadzili - pełne nieustających podróży i bezowocnych wysiłków - nie było dobre dla córki. Wierzyła, że jej życie będzie lepsze z Zakonem i oddała ją Jedi. Shan została oddzielona od rodziny i rozpoczęła szkolenie, szybko udowadniając, że jest jednym z bardziej utalentowanych Rycerzy tamtych czasów. Wkrótce została mianowana na Strażnika Jedi, jedną z bardziej elitarnych funkcji w Zakonie.

Odkryto w niej również bardzo ważną umiejętność w jej późniejszym życiu - Medytację Bitewną. Był to rzadki talent, który osłabiał wolę walki wrogów. 

Jako młody Padawan, Shan była obecna, gdy Malak, w imieniu swojego najlepszego przyjaciela, Ravana, wygłosił pełną pasji mowę, która potępiała działania Rady Jedi w związku z Wojną Mandaloriańską. Pomimo że Bastila odmówiła dołączenia do Revana i Malaka, widziała kilku Jedi, między innymi Meetrę Surik, chętnie przyłączających się do sprawy Revana. Później, w czasie Wojny Domowej Jedi, widziała tych samych Jedi powracających jako Sithów

Wojna Domowa JediEdytuj

Schwytanie Revana

Bastilasstriketeamfacesrevan.jpg

Jedi walczą z Revanem

W 3957 BBY, Rada Jedi wysłała grupę, aby schwytać Mrocznego Lorda Sithów, Dartha Revana. Bastila Shan i conajmniej trzech innych Jedi zdołało dotrzeć do jego okrętu i wywalczyło drogę do Revana. Drużyna Jedi właśnie przyparła Lorda Sithów do muru, gdy Darth Malak , uczeń Revana, zdradził swojego mistrza i podpalił statek. Revan ledwie żył. Shan, pamiętając, że Jedi szanują każde życie, była w stanie utrzymać go przy życiu i ochronić jego umysł przed zniszczeniem używając Mocy. Ten czyn stworzył potężną więź Mocy między nimi. 

Bastila później sprowadziła Lorda Sithów do Rady Jedi. Rada zadecydowała o użyciu Mocy, aby tymczasowo pozbawić go pamięci. Revan został przeprogramowany na nową osobowość, lojalną Republice. Mieli nadzieję, ze z czasem, jego ukryte wspomnienia rzucą światło na wiele tajemnic otaczających jego osobę. Byli najbardziej zainteresowani odnalezieniem Kuźni Gwiazd i zatrzymaniu legionów Sithów, którzy atakowali planety zależne od Republiki. 

Po pozornej śmierci Revana, Darth Malak ogłosił się nowym Mrocznym Lordem Sithów.Wiedział, że Republikańska Flota została uratowana przed pewną porażką dzięki Medytacji Bitewnej Shan. Jego najważniejszym celem było teraz albo wyeliminowanie Jedi, albo, na co bardziej liczył, zwrócenie jej na Ciemną stronę Mocy i użyć jej, aby zmiażdżyć Republikę.

Zniszczenie TarisEdytuj

"Poszukiwania Bastili trwają zbyt długo. Nie możemy ryzokować jej ucieczki z Taris; zniszczymy całą planetę."
―Darth Malak rozkazuje zniszczyć Taris
Rok później, Bastila i nadal nic niepamiętający Revan, uważany przez wszystkich za prostego republikańskiego żołnierza, byli na pokładzie statku Szczyt Endar nad planetą Taris. Nagle statek został otoczony przez oddział floty Sithów, dowodzonych przez ucznia Dartha Malaka, Dartha Bandona. Ich misją było schwytanie Shan żywej i sprowadzenie jej do Malaka. 
TarBastilaprisoner.jpg

Bastila w więzieniu na Taris

Bastila, Revan i załoga statku byli zmuszeni opuścić statek w kapsule ratunkowej, tuż przed zniszczeniem Szczytu. Kapsuła rozbiła się na powierzchni Taris. Shan została niedługo potem porwana przez Tariski gang znany jako "Black Vulkar". Później ujawniła, że powodem, dla którego została tak łatwo schwytana przez Tarianów, było to, że nie miała przy sobie miecza świetlnego. Wstydziła się faktu, że jej miecz zsunąl się z jej paska przy rozbiciu kapsuły. 

Bez miecza świetlnego, mogła trzymać swój status jako Jedi w tajemnicy, i gangsterzy, którzy ją porwali, myśleli, że jest oficerem Republiki. Została przez nich uwięziona, aby zostać użyta jako nagroda na największym tarisiańskim wyścigu. Carth Onasi, kapitan Szczytu, który również rozbił się na Taris z Revanem, powiedział mu o tym, jak ważna jest Shan dla wyniku wojny i dwójka rozpoczęła poszukiwania Jedi. Sithowie też szukali Bastili na powierzchni planety i nałożyli blokadę na Taris, aby zapobiec jej ucieczce. Revan, szukając ratunku dla Jedi, zgodził się na porozumienie z Gadonem Thekiem, przywódcą gangu rywalizującego z Vulkar, Hidden Beks, i wziął udział w wyścigu w ich imieniu. Zdołał wygrac wyścig, używając prototypu zaprojektowanego przez Beksów, który odzyskał z bazy Vulkarów z pomocą Twi'lekanki Mission Vao i Wookieego Zaalbara. To pomogło Beksom utrzymać kontrolę nad Taris. 

Blisko końca wyścigów, Vulkarsi zdali sobie sprawę, że Bastila jest Jedi. Nie chcąc oddać tak cennej zdobyczy, Brejik, przywódca Vulkarsów, oskarżył Reavana o oszukiwanie i starał się zatrzymać Shan, by móc ją sprzedać na targu niewolników za wysoką cenę. Jedi jednak zdołała się uwolnić i z pomocą Revana, zabić Brejika i kilku innych Vulkarów. Bastila była zdumiona, że jej wybawicielem jest były Lord Sithów. Była zła na Onasiego, z powodu braku planu ucieczki z Taris. Na szczęście po krótkiej sprzeczce, Revan zdołał doprowadzić dwójkę do porządku. Shan zaimponowało to, jak kapitan i Revan zdołali ją zlokalizować. Później była zaniepokojona odkryciem, że Revan miał wizje jego schwytania.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki