FANDOM

Ten artykuł znajduje się obecnie w fazie pisania. Poczekaj aż autor skończy prace nad nim.
Aurebesh-GMSR

Aurebesh

Basic - międzygalaktyczny język, używany przez niemal wszystkie regiony galaktyki. Używano go w różnych formach, od najbardziej rozpowszechnionego alfabetu znanego mieszkańcom jako Aurebesh czy znanego głównie przez arystokrację jako Wysoki Galaktyczny. Przez wielu był uznawany za podstawę komunikacji międzyplanetarnej, a jego znajomość znał niemal każdy. Przez niemal wszystkie rządy nazywany był Galaktycznym Standardowym.

HistoriaEdytuj

Aurebesh, a przez to Basic, zaczynał swoje istnienie w okresie narodzin Starej Republiki. Początkowo pisano nim w Światach Jądra, potem zaś rozszedł się na Wewnętrzne i Zewnętrzne Rubieże. Razem z nim rozwijał się również Wysoki Galaktyczny, pisany jednak przez wyższe kręgi galaktycznej społeczności. Przypuszczalnie powstał na Coruscant i został rozpowszechniony przez ludzkich odkrywców. Możliwe, że tymi, którzy go rozpowszechnili, byli Korelianie.

Na przestrzeni kolejnych tysiącleci Basic stał się podstawowym językiem dla niezliczonej ilości istot rozumnych. Zaczęto pisać w nich dokumenty, tworzyć reklamy, zapisywać kody, a nawet sporządzać listy.

Znane dialektyEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Basic tak naprawdę jest niczym innym jak językiem angielskim.
  • Kiedy pojawia się zwrot In Basic, please w polskim czasami po polsku jest tłumaczony jako Można po ludzku?. Jest to spowodowane faktem, że oryginalny zwrot w angielskim brzmiałby In English, please, wobec czego zastąpiono angielską nazwę języka angielskiego hasłem Basic. Zwrot ten tłumaczy się na język polski w taki sam sposób jak wersja z wyrazem English.
  • Każdy z dialektów w uniwersum Gwiezdnych Wojen ma swój odpowiednik w naszym, na przykład:
    • Coruscancki = szkocki
    • Gungański = jamajski
    • Mandaloriański = nowozelandzki
    • Pantorański = południowoafrykański
  • W Basic bardzo rzadko, prawie że wcale nie pisano takich liter jak Krenth czy Nen. Zazwyczaj zależało to od akcentu piszącego.