FANDOM

Szablon:Postać infobox
"Jestem Atris, Mistrz Jedi... Ostatni kistoryk Jedi ... Ostatnia z Jedi."
―Atris

Atrisczłowiek, Mistrzyni Jedi, członkini Rady Jedi i Archiwistka Jedi w czasach Wojny Domowej Jedi i Wojen Mandaloriańskich. Była bardzo mocno przywiązana do tradycji i zasad Zakonu. Ale wiara Atris w słuszność Jedi zachwiała się, gdy osoba, którą podziwiała - Meetra Surik - odwróciła się od Rady Jedi i podążyła za Revanem walczyć z Mandalorianami. Atris postanowiła nie iść na wojnę, ale ta decyzja spowodowała jej późniejszą zmianę sposobu bycia.

Kiedy Meetra powróciła, aby poddac się osądowi Rady Jedi, Atris byłą tym członkiem Rady, który najbardziej ją oczerniał. W skutek zgody innych Mistrzów, Surik została wygnana i pozbawiona tytułu Rycerza Jedi

HistoriaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Revanchist Atris Rada Jedi

Revanchist rozmawia z Radą Jedi, Atris pierwsza od lewej

Po zakończeniu Wielkiej Wojny Sithów, rozpętanej przez upadłego Jedi Exara Kuna, w 3996 BBY, Atris zaczęłą przekonywać Radę Jedi do zmiany systemu treningu Padawanów. Dowodziła, że byćmoże Exar Kun nie przeszedłby na Ciemną stronę, gdyby oprócz niego jego mistrz nie trenował wielu innych uczniów. Wcześniej jeden Mistrz szkolił całą grupę Padawanów, a Historyczka Jedi wierzyła, że uczeń miałby lepszy kontakt z mistrzem, a przez to dochodziłoby do mniejszej ilości konfliktów, gdyby jeden Mistrz miał jednego ucznia. Twierdziła też, że Jedi nie powinni przyjmować w swoje szeregi tylko dzieci, a także nastolatków i nawet dorosłych. 

Również uważała, że miłość nie powinna być zakazana wśród Jedi. Argumentowała, że pierwszy wielki konflikt między Jedi a Mrocznymi Jedi był spowodowany przez parę kochanków, niezgadzających się z zasadami zakonu. Jej poglądy zyskały duże poparcie wśród Jedi i w końcu została mianowana członkiem Rady Jedi.

Wojny MandaloriańskieEdytuj

"Wszyscy mamy bohaterów. A kiedy patrzymy na ich upadek, umieramy wewnątrz. Kiedyś dokonała wyboru...A ja nie."
―Atris to Brianny
Kiedy w 3964 BBY rozpoczęły się Wojny Mandaloriańskie, Republika zwróciła się do Zakonu Jedi o pomoc w walce, ale Atris podtrzymywała przekonanie wśród Jedi, że lepiej będzie poczekać z decyzją i medytować nad tematem wojny. Tak więc Rada Jedi nie robiła nic, podczas, gdy w Zewnętrznych Rubieżach toczyła się wojna. Wielu Jedi nie rozumiało, dlaczego Rada pozwala na śmierć tylu osób. Dlatego w 3963 BBY Revan i jego przyjaciel Malak postanowili udac się na wojnę. Zaczęli rekrutować Jedi, którzy zgadzali się z nimi, nazywanych potem Revanchistami. W
Atris Rada Jedi

Atris w Radzie Jedi po Wojnach Mandaloriańskich

śród nich była także Rycerz Jedi Meetra Surik, którą Atris od dawna stawiała sobie za wzór. Zdardziła w ten sposób wartości, w które wierzyła historyczka. Atris jednak miała bardzo mocno ukrztałtowane zdanie na temat wojny i chciała pozostać w Świątyni Jedi. Miała żal do Revana i jego byłej Mistrzyni, Krei, twierdząc, że wywarli wpływ na Surik i przez nich zwróci się na Ciemną stronę. Dlatego kiedy po wojnie Revan i Malak powrócili jako Sithowie, nie było to dla niej wielką niespodzianką. Wierzyła też, że wszyscy, którzy podążyli za Revanem do walki z Mandalorianami powrócą jako Sithowie, w tym jej bohaterka, Meetra.
MeetraSurik

Meetra Surik

Sąd Meetry SurikEdytuj

"W dniu, gdy ją sądziliśmy, stałam w komnacie, a ona... ona miała tak wiele racji. Była tak tego pewna, wątpiłam w siebie. Ale nie teraz. Nigdy więcej nie sprawi, że będę wątpić w siebie."
―Atris do Brianny

Po zakończeniu wojny, tylko jeden z Jedi powrócił, aby poddać się osądowi Rady Jedi - Meetra Surik. W czasie ostatecznej bitwy nad Malachorem V odcięła się od Mocy, bo nie mogła znieść bólu tych, którzy wtedy umarli. Atris twierdziła, że Surik stałaby się Sithem, gdyby nie odcięła się od Mocy, ale nie rozumiała, że była ona zawsze lojalna Zakonowi i nigdy nie zwróciłaby się na Ciemną stronę. Atris jednak nie wiedziała tego i przekonała Radę Jedi, aby ją ukarać. Nigdy nie była pewna, czy zrobiła wtedy dobrze. Ale wtedy chciała jej śmierci, a Rada zdecydowała o wygnaniu jej poza granice Republiki, zakazano jej też kiedykolwiek wracać do ojczyzny. Tego dnia zabrano jej też miecz świetlny i oficjalnie ogłoszono, że nie jest już jedną z Jedi. Atris zatrzymała jej miecz i miała go przy sobie przez następne dziesięć lat.