FANDOM

Asajj VentressMroczna Jedi z czasów Wojen Klonów. Pierwotnie była Siostrą Nocy na Dathomirze. Została zabrana jako niewolnica na Rattatak. Później była trenowana przez Jedi Ky Nareca. Po jego śmierci zwróciła się na Ciemną Stronę Mocy.

W czasie Wojen Klonów została uczennicą Hrabiego Dooku, który bardzo ją cenił. Była jedną z przywódców Konfederacji Niezależnych Systemów, znanej szerzej jako Separatyści. W ciągu wojny stała się najbardziej niebezpiecznym przeciwnikiem Jedi Anakina Skywalkera i Obi-Wana Kenobiego.

Biografia Edytuj

Dzieciństwo Edytuj

Ventress1

Ventress została oddana piratowi Hal'Stadowi jako niemowlę w celu uchronienia klanu Sióstr Nocy przed zniszczeniem. Kiedy była dzieckiem, Hal'Stad został zabity na Rattatak. Asajj użyła Mocy, aby odepchnąć jego zabójców, co zwróciło uwagę walczącego z nimi Jedi, Ky Nareca, który uczynił z niej swoją Padavankę.

Jedi Edytuj

Asajj Ventress była bardzo utalentowaną Jedi i jej Mistrz pokładał w niej wielkie nadzieje. W czasie jednej z misji Ky Narec został zastrzelony przez wrogiego snajpera. Ventress wzięła jego miecz świetlny i w akcie zemsty zabiła snajpera. To sprowadziło ją na Ciemną stronę Mocy. Jako dorosła kobieta została uczennicą Hrabiego Dooku, który zamierzał użyć jej, aby obalić swojego Mistrza, Dartha Sidiousa.

W służbie Dooku Edytuj

W czasie Bitwy o Christophsis, Ventress została wysłana na krystaliczną planetę, aby zebrać informacje od zdrajcy w szeregach klonów. Po zwabieniu Obi-Wana Kenobiego i Anakina Skwalkera do niej, trójka podjęła krótki pojedynek. Asajj Ventress skonczyła walkę skacząc przez okno, lądując na jej statku i odlatując. Prawdziwą misją Ventress było porwanie syna Hutta Jabby.

Asajjduel

Pojedynek na Christophsis

Udała się na Tatooine, gdzie schwytała Rotta. Zabrała go na Teth. Tam skontaktowała się ze swoim Mistrzem, który powiedział jej, żeby została tam i że Jedi nie moga dostać dziecka, bo planuje zrzucić winę za porwanie na nich. Po ataku oddziałów Republiki na klasztor, Mroczna Jedi spotkała Anakina i jego Padavankę, Ahsokę Tano. Ścigali ją, ale szybko uciekli. Niedługo potem, Obi-Wan walczył z nią w pobliżu klasztoru, co powstrzymało ją przed gonieniem Anakina i jego uczennicy razem z Rottą.

Jakiś czas później, Asajj otrzymała zadanie sprzymierzyć Separatystów z Toydarianami. Niedługo po jej przybyciu na księżyc, Mistrz Yoda również chciał rozmawiać z Królem Katuunko, przywódcą Toydarian. Ventress założyła się z królem, że jeśli Yoda nie pokona jej droidów bojowych, Toydarianie dołączą do Dooku.

Kiedy wiele prób zabicia Jedi zawiodło, Asajj Ventress próbowała zabić Katuunko, został jednak uratowany przez Yodę, który właśnie przyszedł na miejsce spotkania i zatrzymał miecze Ventress w powietrzu. Jedi odleciał z planety, pozostawiając przeciwniczkę złą na swoją porażkę i oczekującą rozkazów od Dooku.

Ventress2

Po schwytaniu Nute'a Gunraya przez Republikę, Dooku wysłał Ventress aby "zajęła się" Gunrayem. Asajj wkradła się na statek "Tranquility". Kiedy pojawiła się w części więziennej, napotkała na przeszkodę w postaci Ahsoki Tano, która rzuciła się na nią z mieczem świetlnym. Po szybkim pojedynku, uciekła i pomogła Neimoidianowi uciec.

Później w czasie wojny, Ventress i Generał Grievous otrzymali zadanie zaatakowania fabryki klonów na Kamino. Mieli wykraść DNA klonów, aby stworzyć więcej klonów niemożliwych dla Republiki. Aby to umożliwić, Grievous zaatakował ze swoją armią droidów miasto Tipoca, zmuszając Jedi i klony do skupienia się na nim, a w tym czasie Ventress mogła ukraść DNA nieodkryta.

GrievousVentress

Generał Grievous i Ventress

Mroczna Jedi zapewniła Grievousa, że nie potrzebuje pomocy. Rzeczywiście, zdołała ukraść DNA, ale została odkryta przez Anakina Skywalkera, co poprowadziło do pojedynku na miecze świetlne. W końcu, Skwalker odzyskał DNA, a Asajj została otoczona przez klony. Zdołała jednak ucieć na statek Generała Grievousa i para była zmuszona do ucieczki.

Siostra Nocy Edytuj

VentressVsKenobiSkywalker

Asajj Ventress uczestniczyła w wielu bitwach powietrznych, między innymi nad Sullustem. Jej myśliwiec został uszkodzony i musiała lądować w hangarze statku separatystów. W międzyczasie, Darth Sidious powiedział Hrabiemu Dooku, że jego uczennica jest zbyt potężna i Dooku musi ją zabić. Asajj skontaktowała się ze swoim Mistrzem i prosiła go o pomoc, jednak ten odmówił i stwierdził, że zawiodła go po raz statni i nie jest już jego uczennicą. Wtedy w hangarze wylądowali Obi-Wan Kenobi i i Anakin Skywalker. Walczyli krótko i po chwili Ventress uciekła swoim uszkodzonym myśliwcem i udała się na Dathomirę, swoją rodzinną planetę, na której nie była od wczesnego dzieciństwa.

Matka Talzin, przywódczyni Sióstr Nocy, rozpoznała ją i zaprowadziła do wioski zamieszkanej przez klan czarownic. Tam, przywróciła jej siły za pomocą Wody Życia i obiecała jej, że zrobi wszystko, aby umożliwić jej zemstę na Dooku. Przedstawiła jej Naa'leth i Karis, Siostry Nocy, które miały pomóc jej pokonać byłego Mistrza. Razem odprawiły rytuał mający na celu stanie się niewidzialnymi, by dostać się do siedziby Hrabiego Dooku niezauważonymi.

Nightsisters vs count Dooku04:00

Nightsisters vs count Dooku

Siostry Nocy kontra Hrabia Dooku (cała scena)

Asajj, Naa'leth i Karis przyleciały do pałacu Dooku na Serenno. Przedostały się tam niezauważone przez nikogo, tak jak powiedziała Matka Talzin. Zaatakowały Hrabiego uzbrojone w miecze świetlne, które dostały od Matki. Ich cel musiał myśleć, że jest atakowany przez Jedi. Jednak nawet z przewagą liczebną zostały pokonane i wyrzucone przez okno pałacu. Poniosły klęskę i wróciły do domu, zniechęcone.

Matka Talzin stworzyła nowy plan. Zamierzała dostarczyć Dooku nowego ucznia, jednego z Braci Nocy, takiego, który mógłby zdradzić Lorda Sithów i pomóc Ventress go zabić w odpowiednim momencie, gdy zostanie już wyszkolony. Dooku zgodził się na propozycję Talzin i Asajj Ventress została wysłana do wioski Braci Nocy, gdzie poddawała ich testom siły i umiejętności. W końcu zdecydowała się na Savage'a Opressa i zabrała go do Matki, aby zmieniła go w bezmyślną bestię posłużną tylko jej. Później wysłały go do Dooku, aby nauczył go używania Mocy i posługiwania się mieczem świetlnym.

Asajj3

Asajj i Savage atakują Dooku

W międzyczasie Asajj przebywała w wiosce Sióstr Nocy i czekała na odpowiedni moment, aby zaatakować byłego mistrza. Po pewnym czasie udała się na Serenno, gdzie przebywał Dooku. Rozkazała Savage'owi pomóc jej w zabiciu Hrabiego i razem zmierzyli się z Dooku. Jednak w trakcie walki, Zabrak zbuntował się przeciwko Asajj i wszyscy zaczęli walczyć ze wszystkimi. W końcu, Savage uciekł, a Asajj i Hrabia Dooku zaczęli walkę w innym miejscu. Ventress została pokonana, ale przeżyła.

Bitwa o Dathomirę Edytuj

Ventress wróciła na Dathomirę, gdzie Matka Talzin powiedziała jej, aby opuściła Sithów oraz Dooku i została

Asajj4

Ventress kontra Grievous

pełnoprawną Siostrą Nocy, wypełniając swoje przeznaczenie. Asajj zgodziła się i została poddana rytuałowi przyjęcia. Tymczasem hrabia Dooku dowiedział się, gdzie znajduje się jego dawna uczennica i wysłał na Dathomirę generała Grievousa. Rozpoczęła się inwazja. Używając defoliatora generał niemal doszczętnie wytrzebił Siostry, mimo pomocy wezwanych przez najstarszą z nich ożywionych trupów poprzednich czarownic. Podczas bitwy Ventress wyzwała Grievousa na pojedynek - jeśli wygrałaby, jego armia miała opuścić Dathomirę. Grievous przegrał, jednak Asajj została ranna, a on nie wycofał droidów, masakrując tak żywe, jak i nieumarłe Siostry. Nie pomógł również magiczny rytuał Talzin, podczas którego sprowadziła ona na Dooku ciężkie rany przy użyciu podobizny hrabiego. Grievous przedostał się do jaskini, w której odprawiała swoje czary i przeszkodził jej w zabiciu Dooku. Po bitwie Ventress obwiniała się o to, co się stało. Pojawiła się wizja Talzin, która powiedziała Asajj, że musi odlecieć daleko od domu i zacząć nowe życie.

Misja na QuarziteEdytuj

Jakiś czas później Asajj przybyła na pustynną planetę Tatooine. Gdy była w miejscowej kantynie, jeden z klientów zaczął ją zaczepiać. Ventress bez wahania zabiła go, ale po chwili okazało się, że należał on do grupy łowców nagród. Grupa ta składała się z Bosska, Boby Fetta, Dengara, Latts Razzi i droida zwanego Highsingerem. Kobieta została zaproszona do ich stolika, a widząc miecze świetlne, zapytali ją czy nie jest ona przypadkiem łowcą nagród. Ze względu na to, że Asajj zabiła ich kompana, musiała zająć jego miejsce.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki