FANDOM

Pojazd
All Terrain Scout Transport

All Terrain Scout Transport
AT-ST
Nazwa All Terrain Scout Transport
Pełna nazwa All Terrain Scout Transport
Producent Kuat Drive Yards

Imperialny Departament Badań Militarnych

Rodzaj Maszyna krocząca
Wysokość 8,6 m
Prędkość w atmosferze 90 km/h
Uzbrojenie
Załoga
  • 2 osoby:
    • 1 pilot
    • 1 strzelec
Właściciele

All Terrain Scout Transport (AT-ST) — dwunożna maszyna krocząca, używana głównie przez Imperium Galaktyczne.

HistoriaEdytuj

Projekt do AT-ST został wykonany przez Rothana Heavy Engineering jako następca AT-XT i AT-PT. Wczesne modele AT-ST były już wykorzystane w końcowym okresie Wojen Klonów.

Po upadku Republiki, Imperium używało ich do patrolu, oraz do konwojowania innych pojazdów. Były one także używane w bitwie o Hoth, gdzie konwojowały AT-AT. Nie były jednak to zwykłe AT-ST, tylko specjalnie stworzone to tego typu warunków klimatowych, modele.

Podczas bitwy o Endor w 4 ABY co najmniej kilka AT-ST wpadło w zasadzkę Ewoków, a jeden został zdobyty.

Po zakończeniu wojny z Imperium, część maszyn kroczących tego typu wpadła w ręce Nowej Republiki, gdzie były wykorzystane między innymi w bitwie o Gyndine.

CharakterystykaEdytuj

AT-ST był
AT-ST kabina

Kabina AT-ST

małą maszyną zwiadowczą. Jego plusem był fakt, że był wysoki na 8,6 m. Kabina gdzie znajdowali się piloci, była ruchoma. Maszyna krocząca była uzbrojona w podwójne działko blasterowe umieszczone w dolnej części kabiny, oraz lekki blaster po prawej stronie. Zasięg głównych działek wynosił aż 2 kilometry. dzięki czemu pojazd wcale nie musiał się zbliżać do przeciwnika. Na wyposażeniu AT-ST znajdowało się także urządzenie zakłócające komunikację. Poruszając się po prostym i dobrze przyczepnym podłożu mógł osiągnąć przędkość aż do 90 kilometrów na godzinę. Stopy maszyny wyposażono w czujniki, dzięki którym można było dostosować kroki do terenu, oraz pazury które służyły do przecinania drutu. Mimo iż był mniejszy i szybszy od maszyny typu AT-AT, jego główną wadą były dwie nogi, które przeszkadzały w chodzeniu po nierównej powierzchni. Poza tym układ napędowy był umieszczony bezpośrednio pod kabiną i był słabo chroniony.
AT-ST budowa

Schemat budowy AT-ST

Na równym terenia pojazd ten poruszał się za pomocą komputera, a tryb zwiadowczy polegał na strzelaniu do wszystkiego co się ruszało i nie posiadało odpowiedniego transpondera. W innych terenach obsługa AT-ST wymagała pilota. W skład załogi oprócz pilota wchodził także strzelec. Mógł on prowadzić ostrzał w zakresie około 240 stopni.

Do pojazdu wchodziło się za pomocą włazu u góry kabiny. Utrudniało to wejście wroga do kabiny. W bazach Imperium stosowano zazwyczaj specjalne rusztuwania i drabiny, by dostać się do środka.

Istniał rówinież wariant Assault, który był lepiej uzbrojony i chroniony.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki