FANDOM

Pojazd
All Terrain Experimental Transport

All Terrain Experimental Transport
AT-XT
Nazwa All Terrain Experimental Transport
Pełna nazwa All Terrain Experimental Transport
Producent
Rodzaj Maszyna Krocząca
Wysokość 5–8 m
Prędkość w atmosferze 25-75 km/h
Uzbrojenie
Osłony Plazmowe tarcze ochronne
Załoga 1 pilot
Ładowność 12 kg
Cena 14 700 cr.
Właściciele

All Terrain Experimental Transport (AT-XT) — dwunożna maszyna krocząca, używana głównie przez WAR.

HistoriaEdytuj

AT-XT
ATXT

AT-XT na Jabiim

był jednym z pierwszych pojazdów tego typu produkowanych dla Wielkiej Armii Republiki na zlecenie Kaminoan. Projekty tego pojazdu wykonali fachowcy z firmy Kuat Drive Yards oraz zależnej od niej, Rothana Heavy Engineering. Podczas testowania AT-XT, powstał także lżejszy wariant AT-RT. Wariant AT-RT był lżejszy i dzięki temu wyprodukowano ich więcej. Gdy lżejszy wariant okazał się skuteczniejszy, zaprzestano zamiarów masowej produkcji AT-XT, a wszystkie egzemplarze, które powstały mimo tego trafiły do WAR. Najważniejsze bitwy w której użyto AT-XT, to bitwa o Rhen Var (miesiąc po bitwie o Geonosis), bitwa o Sivvi, bitwa o Thule, bitwa o Raxus Prime oraz bitwa o Jabiim.
AT - XT

AT-XT widziany z boku

Pod koniec Wojen Klonów, wszystkie AT-XT zostały zastąpione przez AT-ST. Nieliczne egzemplarze były używane przez Imperium oraz Rebeliantów.

CharakterystykaEdytuj

Projekty na AT-XT powstały w pośpiechu, dlatego były uznawane za machiny eksperymentalne. Świadczyła nawet o tym jego nazwa (Chodzący pojazd eksperymentalny).
ATXT Thule

AT-XT podczas bitwy o Thule

Twórcom zależało na zbudowaniu pojazdu zwiadowczego, dobrze radzącego sobie z oddziałami piechoty, co udało im się osiągnąć.

Pojazd składał się z kabiny i dwóch nóg. Kabina mogła prowadzić ostrzał pod kontem 180 stopni. Kokpit posiadał pancerne szyby, a nieliczne egzemplarze posiadały nawet generator tarcz.

Na dobrym terenie pojazd osiągał prędkość do 75 km/h i był szybszy od swoich sześcionożnych odpowiedników. Pojazd cechowało także solidne, podwójne działko laserowe oraz moździerze protonowe z zapasem 18 pocisków. W porównaniu z pojazdami tego typu używanymi przez Separatystów, pojazd ten był słabszy.

AT-XT były zazwyczaj transportowane bezpośrednio przez krążowniki typu Acclamator lub przez kanonierki LAAT/c, które mogły pomieścić jednocześnie cztery maszyny.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki