FANDOM

Szablon:Postać infobox

Aggadeen — oficer Imperium, rasy ludzkiej. Krótko po bitwie o Yavin, pełnił funkcję nadzorcy w fabryce broni Alpha na planecie Cymoon 1.

HistoriaEdytuj

Pobyt na Cymoon 1Edytuj

Leia i Aggie

Leia uderza oficera

Aggadeen był nadzorcą w fabryce broni na Cymoon 1. W roku 0 BBY na planetę przybył wysłannik Jabby, o imieniu Han Solo, który miał za zadanie zawarcie układu o dostawach surowców z przestrzeni Huttów. Gdy negocjacje się zaczęły, okazało się to pułapką, Han Solo wraz z pomocnikami zabili szturmowców. Wtedy podeszła do niego Leia Organa, która uderzyła go w szczękę. Wtedy przybyła reszta Rebeliantów i uwolniła niewolników wykorzystywanych do pracy w fabryce. Próbowali oni także wysadzić fabrykę, a nadzorca skontaktował się z Vaderem i poprosił o ewakuację. Lord Sithów nie zezwolił na to i powiedział, że jeśli fabryka wybuchnie, lepiej będzie jak on też zginie.

Pobyt na CoruscantEdytuj

Po ataku Vader wraz z oficerem powrócili do pałacu Imperialnego na Coruscant, gdzie Aggadeen był torturowany. Jakiś czas później Sith powiedział do swojego mistrza, że oficer już nigdy nie zawiedzie Imperium.