FANDOM

Adi Gallia — mistrzyni Jedi, żyjącą w ostatnich latach istnienia Republiki. Należała do Najwyższej Rady Jedi i była kuzynką Stass Allie. Zginęła w 20 BBY na Florrum przez Savage'a Opressa.

Używała miecza o klindze koloru czerwonego, później niebieskiego.

HistoriaEdytuj

Młodość

Adi Gallia urodziła się na Coruscant, a jej rodzice pochodzili z Koreli. Była spokrewniona ze Stass Allie. Gdy przebywała ona na Lannik została zaatakowana przez organizacje Czerwone Iaro. Dziewczynę uratował wówczas mieszkający na planecie Even Piell. Mężczyzna odkrył, że posiada ona dar Mocy i zabrał ją do Świątyni Jedi na Coruscant. Jako jedna z niewielu Jedi znała swoich rodziców. Odziedziczyła po nich talent dyplomatyczny który jako Jedi często wykorzystywała.

Szkolenie

Kobieta
Siri Tachi Adi.jpg

Adi Gallia ze swoją uczennicą

jakiś czas później zbudowała swój pierwszy miecz świetlny. Do jego budowy używała syntetycznego, czerwonego kryształu. Była mistrzynią stylu Shien, wariantu Djem So. Po kilku latach ciężkiego treningu u boku swojego mistrza została pasowana na Rycerza Jedi.

Mistrz Jedi

Po latach ćwiczeń Adi Gallia została awansowana na Mistrza Jedi i miała padawankę imieniem Siri Tachi. Zawiązała także wiele kontraktów dyplomatycznych z przedstawicielami innych planet. 

Około 44 BBY Adi Gallia została powołana do najwyższej Rady Jedi. Zajmowała się tam dyplomacją.

W roku 43 BBY Adi wraz ze swoją padawanką uczestniczyła w misji na Kegan, gdzie szukały dzieci wrażliwych na Moc. Jakiś czas później wybrały się na Simple-12 by pomóc Qui-Gonowi Jinnowi w walce z Jenną Zan Arbor. Jedi odkryli, że Jenna chce zatruć zasoby wodne na tej planecie. Terrorystka została powstrzymana i trafiła na dożywocie do więzienia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki